Collecteweek Stichting Kinderarmoede

Stichting Kinderarmoede houdt van 23 t/m 30 mei een collecteweek in Den Haag. Vanwege het grote succes van vorig jaar in Leidschendam en Scheveningen heeft de stichting nu van de gemeente een vergunning gekregen om te morgen collecteren in- en rondom Den Haag.

Stichting Kinderarmoede logo

“Inmiddels hebben wij al meerdere projecten kunnen ondersteunen met het bestrijden van kinderarmoede in Nederland.” Directeur Charlie Zuidwijk en voorzitter Jan de Kok geven aan dat het probleem schrijnender is dan vele mensen denken. “Het gaat niet om dure mobieltjes, schoenen of kleding, maar om ontbijt, schoolmelk en schoolreisjes, waar momenteel meer dan 600.000 kinderen mee te maken hebben. Deze aantallen hebben wij samen met UNICEF onderzocht. Door middel van deze collecteweek kunnen wij meer projecten aannemen. Deze collecteweek doen wij samen met 25 vrijwilligers, maar wij zijn nog steeds op zoek naar meer vrijwilligers!”
De vrijwilligers kunnen zich aanmelden bij de heer Charlie Zuidwijk op 06-53608527 of per email info@stichting-kinderarmoede.nl

“Onze bestuurders en vrijwilligers zijn geen betaalde krachten. Onze stichting heeft een ANBI status. Onze collectanten lopen met collectebussen die verzegeld zijn door een notaris. Geef aan de collectant!”

Artikel Zuidwester

Bron: Facebook pagina Stichting Kinderarmoede