Doneer met belastingvoordeel!

Wilt u, zonder dat het u extra geld kost, meer kinderen kans op een betere toekomst geven? Belastingvrij schenken kan met een notariële akte! Als u via een notariële akte aan Stichting Kinderarmoede schenkt, betaalt de belastingdienst mee aan uw gift. Hierdoor kunt u met hetzelfde bedrag meer doen voor kinderen die in armoede verkeren.

Wat is een notariële akte?

Schenken via een notariële akte is niets anders dan een afspraak tussen u en Stichting Kinderarmoede. Deze afspraak wordt vastgelegd bij de notaris. Met als voordeel dat uw donatie hierdoor volledig aftrekbaar wordt van uw inkomen. Hoeveel belastingvoordeel u geniet is afhankelijk van de belastingschijf waarin u valt. Belastingvrij schenken noemen we dat. Voor meer informatie over de aftrekbaarheid van uw gift gaat u naar de website van de belastingdienst.

Het belastingvoordeel dat u met een notariële akte geniet, varieert tussen 32 en 52 procent. Afhankelijk van uw bruto inkomen.

Wat moet u doen?

Als u interesse heeft in belastingvrij schenken neem dan contact met een notaris op.