Over stichting kinderarmoede!

Stichting Kinderarmoede Nederland is een stichting die zich inzet voor alle kinderen in Nederland. Kinderen die leven in een gezin met geldproblemen of gescheiden ouders. De situatie maakt niet uit: Ieder kind heeft recht op een leuke kindertijd.

In Nederland

Nederland is vergeleken met andere landen erg rijk. Uit cijfers van het Europees statistisch bureau blijkt dat Nederland in de top 3 van allerrijkste EU-landen zit. Toch is er in ons land ook armoede. Kinderen en jongeren die leven in een gezin dat rond moet komen van een minimum inkomen. Dat betekent dat er in jouw klas ook kinderen kunnen zitten die het thuis niet breed hebben. Kun je je dat voorstellen? Leer meer over armoede in Nederland.

Opgroeien in armoede

Opvoeden in armoede!

De stichting is ontstaan uit drie vrijwilligers en inmiddels gegroeid met enthousiaste vrijwilligers. Twee van deze vrijwilligers zijn vrienden van elkaar die merkten dat niet alleen kinderen uit de armoede landen geholpen moeten worden maar vooral ook onze kinderen uit ons eigen Nederland. De stichting is opgericht in 2012 en is statutair vastgelegd en bestaat uit een voorzitter, secretaris en een penningmeester.

Stichting Kinderarmoede Nederland is een stichting die bestaat uit vrijwilligers die ieder een kijk op het leven met kinderen hebben. Samen hebben we maar 1 doel: het plezier die kinderen nodig hebben, thuis op school of waar dan ook, te realiseren.